donderdag 15 mei 2014

Penseelalg bestrijden

Deze paragraaf heeft toelichting nodig en is daarom langer. Dan kun je deze alinea verder overslaan. Hoe voorkom en bestrijd je baardalg in je aquarium? In deze video geven we je handige tips om deze hardnekkige algensoort uit je aquarium te weren. Ik heb onlangs een uitgebreide strategie uitgeschreven die stap voor stap uitlegt hoe je baardalg voorkomt en verwijdert uit je aquarium, inclusief gratis checklist om te downloaden.


Als je dus last hebt van deze vervelende alg: zeker eens die strategie lezen. Ten alle tijden is het belangrijk om regelmatig water te verversen. Zorg daarnaast voor een goede watercirculatie. Ook moet de hoeveelheid licht boven het aquarium in balans zijn met de verdere voedingsstoffen.


Waar jullie die penseelalg of baardalg vandaan halen is niet juist. Een tegenwoordig meer dan vroeger voorkomende algsoort is de baardalg. Mocht je liever niet voor een bestrijdingsmiddel gaan, dan zou je ook naar de tips om algen te voorkomen kunnen. AlgExit is een middel tegen baardalg, penseelalg en draadalg.


Het is geen wondermiddel, maar voor menig aquariumbezitter is het een uitkomst tegen algen. Korte, – mm haartjes, die wanden, stenen en langzaam groeiende planten bedekken en vaak zo vastzitten dat zij haast niet kunnen worden verwijderd. Deze algensoort is erg lastig te bestrijden , beter voorkomen dan genezen dus. Ik heb voor jou een een uitgebreide strategie geschreven die je helpt om die baardalg te bestrijden.


Check hieronder mijn handig stappenplan dat komaf maakt met baardalg in je bak! Veel last van baardalg in je aquarium? Of planten die zwart worden? Lees hier wat de oorzaak is en hoe je het kunt oplossen! Sinds kort maak ik gebruik van jouw estimative index kit om voedingsstoffen toe te voegen.


Ik heb mijn eigen oplossingen gemaakt volgens instructies en voeg hiervan wekelijks mL toe aan mijn aquarium van ongeveer liter. Daarnaast voeg ik cotoe. Om de baardalg te bestrijden raad jij aan om vloeibare coover de baardalg te spuiten. Deze video maakt deel uit van een serie. Bekijk STAP VOOR STAP hoe je.


De jongere bladeren van de planten worden in het geheel niet aangetast. Penseelalg ontstaat bij mij op sommige plekjes op het hout en vnl. Wanneer er penseelalg ontstaat is dat tijdens een groei stagnatie als gevolg van nitraat gebrek icm het verversen met kraanwater.


Penseelalg bestrijden

Of men gedoemd is om tot in lengte van dagen Flourish excel te blijven gebruiken betwijfel ik. Algen bestrijden kan een flinke klus zijn. Zeker wanneer je niet weet waar je moet beginnen, of begint met experimenteren. Het is beter om direct het goede materiaal in huis te halen voor het algen bestrijden , want op die manier kun je de plaag ook daadwerkelijk uitschakelen. Het is een kwestie van uitproberen, ik heb goede ervaringen met: - easycarbo rechtstreeks op de alg spuiten, liefst boven water.


Dus het waterpeil zover laten zakken zodat de alg boven water komt en dan de easycarbo erop. Hoe baardalg te bestrijden ? Verbeter eerst de watercirculatie. Op die manier krijgen alle aquariumplanten COen dat zorgt voor een betere plantengroei en minder alggroei. Ook een waterpompje kan helpen indien het filter niet sterk genoeg is.


Penseelalg bestrijden

Groene draadalgen zijn moeilijk te bestrijden , omdat het een hogere algensoort is, dat vlak onder de hogere planten staat. We kunnen deze algen eigenlijk alleen maar verwijderen door middel van een ruw stokje, een oude tandenborstel of een oude afwasborstel. Ik heb last van penseelalg en wat ik ook probeer, ik kom er niet vanaf. Is het een optie om mijn vissen tijdelijk onder te brengen in een ander aquarium en de algen in mijn eigen aquarium eerst te bestrijden met algenverwijderaar en ten slotte mijn bak droog te zetten voor een aantal weken?


Mijn planten gooi ik weg, alsmede mijn bodembedekking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts